نرخ تورم کاهش یافته؛ قیمت خودرو نباید افزایش یابد
جمعه 28 فروردين 1394 ساعت | بازدید : 3789 | نویسنده : خبر گذاری انصار نیوز | ( نظرات )

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: شرکت‌های خودروساز از افزایش قیمت خودرو در سال جاری خودداری کنند.

ايسنا نوشت: محمد جعفری اظهار کرد: خوشبختانه نرخ تورم در کشور در یک سال اخیر کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه کاهش نرخ تورم باعث کمتر شدن رشد هزینه‌های تولید در کشور شده است، خاطرنشان کرد: در این شرایط خودروسازان باید رشد هزینه‌های خود را از طرق دیگری مانند افزایش تولید و بهره‌وری جبران کنند.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: طبق آنچه که اعلام شده تولید خودروسازان در سال جاری حدود 200 هزار دستگاه افزایش می‌یابد که این میزان رشد تولید مطمئنا کاهش قیمت تمام شده را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: تثبیت قیمت خودرو به نفع خودروسازان است زیرا این شرکتها در سال گذشته با مشکل فروش مواجه بودند و با تثبیت قیمت در سال جاری می‌توانند محصولات بیشتری را به فروش برسانند.

جعفری با بیان اینکه افزایش قیمت خودرو در سال جاری تاثیر منفی بر فروش شرکتهای خودروساز خواهد داشت، تصریح کرد: امیدواریم شرکتهای خودروساز با مبنا قرار دادن منافع دو جانبه از افزایش قیمتها خودداری کنند.

چاپ مطلب
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


موگرینی: اطمینان دارم کنگره آمریکا توافق هسته‌ای با ایران را تایید می‌کند
جمعه 28 فروردين 1394 ساعت | بازدید : 3417 | نویسنده : خبر گذاری انصار نیوز | ( نظرات )

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه ابراز اطمینان کرد که قانونگذاران آمریکایی توافق هسته‌ای نهایی با ایران را تایید خواهند کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «داو جونز»، فدريگا موگرینی این مطلب را در واکنش به توافق سناتورهای آمریکایی درخصوص نظارت کنگره بر نتیجه نهایی مذاکرات با ایران بیان کرد.

موگرینی در حاشیه نشست دو روزه وزیران امور خارجه گروه هفت در «لوبک» آلمان، گفت: همزمان با ادامه مذاکرات نهایی، دیپلمات ها برای ایجاد اجماع سیاسی در کشورهای درگیر مذاکرات تلاش می کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا چنین اجماعی حاصل خواهد شد، گفت: اطمینان دارم که اینگونه است؛ هم در آمریکا و هم در کشورهای دیگر.

موگرینی افزود: اطمینان دارم که آمریکا - هم دولت و کنگره آن کشور - درک می کنند که این توافق به نفع امنیت همه در منطقه و در سطح جهان است.

سناتورهای آمریکایی روز سه شنبه به تفاهمی دو حزبی رسیدند که طبق آن کنگره آمریکا حق بازبینی در توافق نهایی با ایران را خواهد داشت.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: موگرینی گفت که اطمینان دارد توافق مقدماتی درخصوص برنامه هسته ای ایران تا پایان ماه ژوئن به توافق نهایی منجر خواهد شد.

چاپ مطلب
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دریا جسد صیاد گمشده را پس داد
جمعه 28 فروردين 1394 ساعت | بازدید : 4513 | نویسنده : خبر گذاری انصار نیوز | ( نظرات )

۹ روز جست‌وجو برای یافتن ردی از نجات‌غریق گمشده در دریا با پیدا‌شدن جسد او پایان یافت.

مرد جوان كه با يك تيوپ براي ماهيگيري راهي دريا شده بود گرفتار امواج شد و به زير آب فرو رفت و ديگر كسي او را نديد.اواسط فروردين بود كه مصطفي نعمت‌پور، دانشجوي 25ساله مهندسي عمران براي صيادي راهي دريا شد. صيادي براي مصطفي با بقيه صيادها فرق داشت. وضعيت مالي خانواده‌اش اجازه نمي‌داد كه با خريد قايق راهي دريا شود و براي همين از يك تيوپ براي اين‌ صيادي استفاده مي‌كرد. كاري كه خيلي از جوان‌هاي منطقه براي كسب درآمد و تأمين مخارج زندگي‌شان انجام مي‌دهند. مصطفي آن روز مثل هميشه سوار بر تيوپ به طرف محلي كه تورهاي ماهيگيري در آنجا پهن شده بود حركت كرد و اين آخرين بار بود كه خانواده‌اش او را زنده مي‌ديدند.

پدر مصطفي در گفت‌وگو با همشهري مي‌گويد: پسرم دانشجوي ترم آخر مهندسي عمران بود كه در كنار تحصيل كار هم مي‌كرد. از كارگري گرفته تا رانندگي و صيادي. مي‌خواست كمك خرج من باشد. پسرم براي اينكه بتواند باري از دوش من بردارد و خرج تحصيل خود و خواهرش را بدهد اين كار را مي‌كرد و همين كار هم باعث شد كه جانش را از دست بدهد.

چاپ مطلب
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تایم نام «ظریف» را در لیست ۱۰۰ نفر تأثیرگذار جهان در سال ۲۰۱۴ قرار داد
جمعه 28 فروردين 1394 ساعت | بازدید : 3516 | نویسنده : خبر گذاری انصار نیوز | ( نظرات )

نشریه تایم نام محمدجواد ظریف را در لیست ۱۰۰ نفر اول تأثیرگذار جهان در سال ۲۰۱۴ قرار داد.

ايسنا نوشت: نشریه تایم که هر ساله نام 100 چهره تأثیرگذار جهان را منتشر می‌کند روز پنج‌شنبه لیست جدید خود را منتشر کرد که نام محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در میان این اسامی دیده می‌شود.

رابین رایت عضو موسسه صلح آمریکا و مرکز ویلسون وودرو در یادداشتی درباره محمدجواد ظریف نوشت:

وزیر امور خارجه ایران چهره شاد انقلاب ایران است. من سه دهه است که ایشان را می‌شناسم؛ زمانی که وی به پایان جنگ ایران و عراق،‌ آزادی گروگان‌های آمریکایی در لبنان و ایجاد دولت جدید افغان پس از سقوط طالبان کمک کرد.

اکنون وی به عنوان وزیر امور خارجه ایران قطب مرکزی دیپلماسی هسته‌ای است. بیش از 16 ماه است که قدرت‌های جهانی با وی وارد تعامل شده‌اند تا بتوانند تا پایان ماه ژوئن 2015 متن یک توافق نهایی را تعیین و آن را شکل دهند.

محمدجواد ظریف در دو دانشگاه آمریکایی تحصیل کرده است و مهارت بسیار خوبی در تطبیق انقلاب‌ها و جهان دارد.

وی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل با کنگره آمریکا بسیار در تعامل بوده است. در ماه مارس یک نظرسنجی در ایران وی را به عنوان شخص سال معرفی کرد. زمانی که ظریف بعد از مذاکرات به خانه بازگشت وی مورد استقبال قرار گرفت. در میان این لیست نام افراد دیگری همچون باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا،‌ نارندرا مودی نخست‌وزیر هند، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، ولادیمیتر پوتین رئیس جمهور روسیه، حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان، شی جین پینگ رئیس جمهور چین، باب کورکر سناتور آمریکایی و سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل دیده می‌شود.

چاپ مطلب
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تغییر مسیر وام‌های بانکی به سمت خدمات و صنعت
جمعه 28 فروردين 1394 ساعت | بازدید : 3301 | نویسنده : خبر گذاری انصار نیوز | ( نظرات )


تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از وضعیت وام‌دهی بانک‌ها در سال گذشته نشان می‌دهد که جهت‌گیری بخش زیادی از تسهیلات پرداخت شده توسط بانک‌ها در سال ۱۳۹۳به سمت احیای بخش تولید از طریق تأمین سرمایه‌ در گردش واحد‌های اقتصادی و بنگاه‌های تولیدی و البته تقویت بخش خدمات بوده است.

اين گزارش مي‌افزايد: بانك‌ها در 12ماه سالي كه گذشت بيش از 341هزار و 420ميليارد تومان وام داده‌اند كه نسبت به سال 1392رشدي 44.5درصدي داشته است. به اين ترتيب شبكه بانكي و اعتباري كشور در سال 93بالغ بر 105هزار و 190ميليارد تومان بيشتر از سال 92وام پرداخت كرده‌اند، درحالي‌كه بانك مركزي حداكثر توان وام‌دهي بانك‌ها در سال گذشته را 280هزار ميليارد تومان برآورد كرده بود، به اين ترتيب بانك‌ها 81هزار ميليارد تومان بيشتر از آن هدف تعيين شده از سوي بانك مركزي، تسهيلات پرداخت كرده‌اند.

روايت رسمي بانك مركزي حكايت از آن دارد كه سهم تسهيلات پرداختي بانك‌ها به بخش صنعت و معدن طي 12‌ماه سال 1393افزون بر 106هزار و 460ميليارد تومان (معادل 31.2) درصد شد كه نسبت به سال 1392مبلغ 35هزار و 890ميليارد تومان (معادل 50.8) درصد تسهيلات بيشتري به بخش صنعت و معدن كشور پرداخت شده است. همچنين سهم تسهيلات پرداختي در قالب سرمايه در گردش در همه بخش‌هاي اقتصادي در 12‌ماه سال 1393مبلغ 207هزار و 70ميليارد تومان و معادل 60.7درصد از كل تسهيلات پرداختي است كه در مقايسه با سال 1392مبلغ 79هزار و 710ميليارد تومان و معادل 62.6درصد افزايش داشت.

چاپ مطلب
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


باران در جاده‌های مازندران، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و گلستان
جمعه 28 فروردين 1394 ساعت | بازدید : 3154 | نویسنده : خبر گذاری انصار نیوز | ( نظرات )

سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا از باراش باران در اکثر جاده‌های استان‌های مازندران و چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: در برخی جاده‌های گلستان و خوزستان نیز بارش پراکنده باران گزارش شده است.

سرهنگ نادر رحمانی سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، در مورد آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور اظهار داشت: هم اکنون در اکثر جاده‌های استان‌های مازندران و چهارمحال و بختیاری بارش باران گزارش شده است.

سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا تصریح کرد: در جاده‌های هفتگل و دهدز در استان خوزستان و مسیرهای جنگل گلستان و خوش‌ییلاق در استان گلستان نیز بارش پراکنده باران گزارش شده است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: جاده کرج - چالوس از روز گذشته برای تردد وسایل نقلیه به استثناء اتوبوس، مینی‌بوس و کامیونت بازگشایی شده است.

سرهنگ رحمانی افزود: در جاده های هراز تردد انواع اتوبوس، کامیون و کامیونت از تهران به آمل ممنوع است.

سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا با بیان این مطلب که محور شمشک به دیزین همچنان مسدود است خاطرنشان کرد: سایر جاده‌های کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار هستند.

چاپ مطلب
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رونمایی از طرح جایگزین مسکن مهر
جمعه 28 فروردين 1394 ساعت | بازدید : 2014 | نویسنده : خبر گذاری انصار نیوز | ( نظرات )

وزیر کار با اعلام اینکه در طرح جایگزین مسکن مهر، بخشی از کار به تعاونی‌ها واگذار می‌شود، گفت: اشتغال بزرگ در بنگاه‌های کوچک، برای مقابله با بیکاری و اشتغال‌زایی دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاري مهر، علي ربيعي با اعلام اينكه شعار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در سال‌جاري «با تعاون كار ايجاد مي‌كنيم تا به رفاه برسيم» است از گفت‌وگوهاي اجتماعي پيرامون تعاون سخن گفت و افزود: در حوزه مسكن، طرح جايگزين مسكن مهر به‌زودي رونمايي خواهد شد.

وزير كار گفت: اين طرح حمايتي كه با همكاري اين وزارتخانه و وزارت راه و شهرسازي در حال انجام است حاصل ۸‌ماه كار كارشناسي دقيق با حضور اقتصاددانان، جامعه‌شناسان و زمين‌ شناسان است كه معضل مسكن قشر مستضعف را برطرف خواهد كرد. ربيعي با اشاره به اجراي موفق طرح امنيت غذايي در كشور خاطرنشان كرد: كارهايي مانند اين طرح كه عقبه كارشناسي دارد موفق مي‌شود و ما در اين راستا بايد كارهاي بزرگ را براي خود هدفگذاري كنيم و به سمت آن جلو برويم، حتي اگر ديده نشويم.

وي با اشاره به طرح تكاپو و اقدامات انجام شده در راستاي ايجاد اشتغال گفت: بحث اشتغال بزرگ در بنگاه‌هاي كوچك و متوسط را دنبال مي‌كنيم كه خوشبختانه مقام معظم رهبري هم در صحبت‌ها‌يشان به بنگاه‌هاي كوچك اشاره داشتند. وزير كار افزود: يكي از بهترين راه‌هاي رفع مسئله فقر و محروميت تعاون است.

رفع فقر و محروميت در جامعه بايد در قالب تعاون هدفگذاري شود؛ بنابراين به جاي سرمايه‌گذاري‌هاي بزرگ بايد از مشاركت عمومي جامعه توسط تعاوني‌ها بهره‌مند شد. ربيعي ادامه داد: در بحث مسكن حمايتي، بخشي را به تعاوني‌ها اختصاص خواهيم داد و از اين ظرفيت قطعا استفاده مي‌كنيم. علاوه بر اين، صندوق‌‌هاي مسكن در قالب تعاوني‌ها نيز پيگيري مي‌شود. وي با تأكيد بر اينكه بايد اشكال جديدي از تعاوني‌ها را رونمايي كنيم، افزود: در كنار اين مسئله با تعاوني‌هاي منطقه‌‌اي و بين‌المللي تعامل ايجاد شود
و به نوعي مركز مطالعات منطقه‌‌اي تعاون در ايران پايه‌‌گذاري شود.

چاپ مطلب
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بزرگراه شهید بروجردی تا پایان سال ۹۴ تکمیل می‌شود
جمعه 28 فروردين 1394 ساعت | بازدید : 1782 | نویسنده : خبر گذاری انصار نیوز | ( نظرات )

قرار است تا پایان سال‌جاری، بزرگراه ۵ هزار و ۱۲۰ متری بروجردی در منطقه ۱۸تهران به بهره‌برداری برسد.

اين سخنان معاون فني و عمراني شهرداري تهران در نخستين بازديد ميداني‌اش از پروژه بزرگراه بروجردي است. آنگونه كه مطرح شد با بهره‌برداري از اين بزرگراه منطقه 18از بن‌بست ترافيكي خارج مي‌شود.عليرضا جاويد در حاشيه اين بازديد از عملكرد جهادي مديريت منطقه18به واسطه فعاليت عمراني گسترده در بزرگراه آزادگان و بوستان 23هكتاري مادر در اين منطقه گفت: بزرگراه شهيد بروجردي كه به‌منظور رفع نياز شهروندان براي تهيه مايحتاج روزمره بدون مراجعه به مناطق شمالي شهر تهران، دسترسي آسان‌تر به مناطق همجوار و شهرستان‌هاي اطراف منطقه 18و كاهش بار ترافيكي در دست اجراست تاكنون پيشرفت مؤثري داشته است.

چاپ مطلب
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پرونده یارانه له‌کننده روی میز دولت
جمعه 28 فروردين 1394 ساعت | بازدید : 1683 | نویسنده : خبر گذاری انصار نیوز | ( نظرات )

- همزمان با بروز واکنش‌ها به اظهارات زنگنه در مورد فشار له‌کننده پرداخت یارانه نقدی به دولت، مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور از آغاز مطالعات برای حذف یارانه پردرآمدها خبر داده است.

هفته گذشته وزير نفت اعلام كرد كه وزارتخانه متبوعش روزانه 125ميليارد تومان براي پرداخت يارانه نقدي كنار مي‌گذارد كه اين مبلغ كمرشكن است. زنگنه گفته است كه وزارت نفت زير بار پرداخت يارانه له شده است. اين اظهارات با واكنش سخنگوي دولت مواجه شد. محمدباقر نوبخت ضمن همدردي با وزير نفت، گفت: «احساس درد ما بيشتر از ايشان است؛ بايد با همفكري و همكاري با يكديگر راه‌حلي مناسب براي اين حجم از يارانه پيدا كرد.» دولت يازدهم در آستانه دوسالگي همچنان پرونده اصلاح شيوه اجراي هدفمندي يارانه‌ها را روي ميز دارد و نتوانسته براي حل اين معما راهكاري را پيش روي خود قرار دهد.

چاپ مطلب
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بیانیه بخش رسانه‌ ای تیم ملی
جمعه 28 فروردين 1394 ساعت | بازدید : 1698 | نویسنده : خبر گذاری انصار نیوز | ( نظرات )
بیانیه بخش رسانه‌ ای تیم ملی
بخش رسانه‌ای تیم ملی فوتبال ایران درباره نشست خبری کارلوس کی روش توضیحاتی ارائه کرد.

طرفداری- بخش رسانه‌ای تیم ملی فوتبال ایران درباره نشست خبری کارلوس کی روش توضیحاتی ارائه کرد.
 در این توضیح آمده است:

"شاید تصویر مشتهای گره کرده سرمربی تیم ملی پس از برد سرنوشت ساز برابر کره جنوبی در اولسان جزو ماندگارترین تصویرهای فوتبال ایران باشد، یا بعدتر از آن پرچم سه رنگ ایران در مشت‌های کارلوس کی روش که شد "پرچم شانس". بعدها انتقاد آشکار کی روش از تحریمهای ناجوانمردانه علیه جمهوری اسلامی ایران هم در استرالیا به سوژه رسانه‌های مهم دنیا تبدیل شد. تمجید او از فرهنگ غنی مردم ایران و علاقه شان به فوتبال هم نشان داد که او چه ارتباطی با "ایران" پیدا کرده اما حالا به بهانه یک کلمه، تصویرسازی نادرستی از سرمربی تیم ملی صورت گرفته و بعضی به دلایل خاص با به راه انداختن پروپاگاندا قصد رسیدن به اهدافشان را دارند.

اینکه چگونه کلمه "گروگان" بهانه برخی شده که بخواهند قصدشان را بر ملاء کنند تنها یک طرف ماجراست اما واقعیت جایی است که بار دیگر حرفهای سرمربی تیم ملی در نشست خبری سه شنبه عصر را مرور کنیم؛ جایی که او تنها با اشاره به مشکلات مالیاتی‌اش گفت که بین فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و سازمان اداره امور مالیاتی مثل توپ پینگ پنگ شده و وضعیتش مثل یک گروگان است و ناگفته مشخص است که منظور او از این حرف بر خلاف تصویرسازی ایجاد شده است.

به هر حال علاقه کی روش به ایران چیزی است که حتی منتقدان هم به آن اذعان دارند و منصفانه نیست که با تصویرسازی نادرست، چنین تصویری را در بین مردم مخدوش کرد. اگر در این چند سال هم کی روش بارها بر تامین امکانات به بهترین شکل برای تیم ملی تاکید داشته، حرفش تنها در راستای منافع ملی بوده و این موضوع بارها توسط ریاست محترم فدراسیون فوتبال هم عنوان شده است."

چاپ مطلب
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


هشدار جدی وزیر دفاع ایران به عربستان
جمعه 28 فروردين 1394 ساعت | بازدید : 1688 | نویسنده : خبر گذاری انصار نیوز | ( نظرات )
وزیر دفاع کشورمان در کنفرانس امنیتی مسکو خواستار توقف فوری و بی‌قید و شرط حملات نظامی علیه یمن شد.

 

 

ایسنا: وزیر دفاع کشورمان در کنفرانس امنیتی مسکو خواستار توقف فوری و بی‌قید و شرط حملات نظامی علیه یمن شد.

متن کامل اظهارات حسین دهقان درکنفرانس امنیتی مسکو2015 در ذیل می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب / رئیس – حضار محترم

خوشوقتم که پس از سالی دوباره توفیق دیدار همکارانم را از کشورهای مختلف در این کنفرانس با اهمیت پیدا کردم و مایلم در آغاز تشکر و سپاس خود را از جناب آقای ژنرال سرگئی شایگو بابت دعوت میزبانی این کنفرانس اعلام نمایم .

چاپ مطلب
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قول سعودالفیصل درمورد ماموران خاطی
جمعه 28 فروردين 1394 ساعت | بازدید : 1653 | نویسنده : خبر گذاری انصار نیوز | ( نظرات )
ایرنا: سفیر ایران در عربستان سعودی روز گذشته- چهارشنبه - با وزیر خارجه عربستان سعودی ملاقات و طی آن درباره موضوعات مختلف دو جانبه و منطقه ای از جمله تعرض به دو نوجوان ایرانی گفت و گو کرد.

سفیر ایران در این دیدار با اشاره با حادثه ​فرودگاه جده و اظهار اینکه این مساله احساسات عمومی ملت ایران را جریحه دار کرده است خواستار اقدام جدی و قاطع دولت عربستان در برخورد با مأمورین متخلف شده است.

حسین صادقی در این ملاقات با اشاره به اوضاع منطقه و تحولات یمن مواضع و دیدگاههای ایران را تشریح کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران تداوم جنگ و خونریزی در یمن را به مصلحت منطقه و کشورهای اسلامی نمی داند و معتقد است تنها قدرتهای خارجی و نیز بدخواهان جهان اسلام در قالب تشدید اختلافات میان کشورهای اسلامی از آن بهره خواهند برد و لذا خواهان اعلام فوری آتش بس و آغاز کمک های انساندوستانه به ملت مظلوم و آسیب دیده یمن می باشد.

سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان نیز در این دیدار در خصوص مأمورین متخلف فرودگاه جده اطمینان داد که عربستان سعودی این افراد را در سریعترین زمان ممکن قاطعانه به اشد مجازات خواهد رساند.

وی همچنین با بیان اینکه ما اهمیت ویژه ای برای جمهوری اسلامی ایران قائل هستیم خواهان گشایش صفحه جدیدی در مناسبات فیمابین دو کشورشده است.

در این دیدار دو طرف مسائل مشترک مورد اهتمام و زمینه های مختلف روابط ایران و عربستان را بررسی کردند.

طی دو هفته گذشته این سومین مقام رسمی عربستان سعودی است که در دیدار با سفیر ایران نسبت به پیگیری فوری موضوع حادثه فرودگاه جده و اعمال اشد مجازات در مورد عاملین آن اظهار نظر کرده است.
چاپ مطلب
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نوه امام (ره) خاطره هاشمی را تایید کرد
جمعه 28 فروردين 1394 ساعت | بازدید : 3303 | نویسنده : خبر گذاری انصار نیوز | ( نظرات )
آخرين بروز رسانی در 1394/01/28 ساعت 12:43:37 | تعداد اخبار امروز: 45 خبر

گروه سیاسی: در حالیکه خاطره اخیر آیت الله هاشمی به نقل از همسر گرانقدر امام (ره) باعث واکنش های عجیب برخی افراد منتسب به جریان های تندرو شده، براساس آنچه در اختیار سايت «انتخاب» قرار گرفته، دختر امام (ره) و فرزند ایشان، در ملاقات آیت الله هاشمی با همسر امام (ره) ، در آن جمع حضور داشته و خاطره مذکور را تایید و تصدیق کرده اند.



حجت الاسلام والمسلمین رشید داودی پژوهشگر علوم دینی و از شاگردان آیت الله سید حسن خمینی، با اشاره به این خاطره آیت الله هاشمی نوشته است: نگارنده در تماسی که با بیت شریف امام و یادگاران ایشان داشت در مورد حاضران در جلسه مذکور سؤال کرد که در پاسخ روشن شد که سرکار خانم زهرا مصطفوی و سرکار خانم لیلی بروجردی و برخی دیگر از اعضاء بیت امام در این جلسه حاضر بوده اند. پس از اطلاع از این موضوع و برای اجازه نقل و تایید ادعای مذکور نگارنده در تماسی با نوه گرانقدر امام جناب حجت الاسلام والمسلمین مسیح بروجردی جویای شرح این جلسه و صحت و سقم ادعای فوق شد؛ و ایشان در پاسخ پس از استعلام از مادر گرانقدر و خواهر گرامی شان سخن آیت الله هاشمی را دقیقاً همان سخنی دانستند که همسر امام در جلسه مذکور به ایشان فرموده بود.

چاپ مطلب
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


افزایش تا 15 میلیونی قیمت خودرو
جمعه 28 فروردين 1394 ساعت | بازدید : 1717 | نویسنده : خبر گذاری انصار نیوز | ( نظرات )

با کلید خوردن گرانی رسمی خودرو از سوی خودروسازان، اکنون بازار با شوک خریداران خودرو مواجه شده است، در این میان برخی مسئولان می‌گویند که رفتار برخی خودروسازان برای افزایش بیش از حد مقرر، قانونی نیست.

مشتریان بازار خودرو هفته جاری را با گرانی رسمی انواع خودروها از سوی خودروسازان سپری کردند و اگرچه انتظار نداشتند که قیمت خودروها گران شود، اما به هرحال این اتفاق رخ داد و مشتریانی که به انتظار تعدیل قیمت بعد از بیانیه لوزان، خریدهای خود را به هفته‌های پایانی فروردین ماه موکول کرده بودند، با گرانی انواع خودروها مواجه شدند.

دلیل این گرانی از سوی خودروسازان، بالا رفتن نرخ شماره‌گذاری خودروها و مالیات بر ارزش افزوده عنوان شده بود، در حالیکه برخی از انواع خودروها، بیش از میزان مقرر، اقدام به افزایش قیمت کره بودند. این در شرایطی است که قیمت برخی از انواع خودروها نیز تا ۵.۵ میلیون تومان، افزایش رسمی داشته است، در حالیکه رضا شیوا، رئیس شورای رقابت می‌گوید که گرانی خودروها بیش از ۸۰۰ هزار تومان، مجاز نیست.

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه سازمان حمایت مسئول نظارت بر بازار خرید و فروش خودرو است، گفت: حداکثر افزایش قیمت خودرو با اعمال نرخ جدید مالیات ارزش افزوده حدود ۸۰۰ هزار تومان است. این در حالی است که با اعمال قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده حداکثر افزایش قیمت خودرو حدود ۸۰۰ هزار تومان است، به عنوان نمونه یک خودروی ۴۰ میلیون تومانی با ۴۰۰ هزار تومان افزایش قیمت روبه رو خواهد شد. وی با اشاره به اینکه سازمان حمایت مسئول نظارت بر بازار خرید و فروش خودرو است، افزود: اگر خودروسازی مغایر با دستورالعمل شورای رقابت اقدام به افزایش قیمت پایه محصولات خود کنند شورا موظف به رسیدگی این موضوع است.

این گفته رئیس شورای رقابت در حالی مطرح می‌شود که بازار چیز دیگری می‌گوید، بررسی‌های میدانی مهر نشانگر این است که در قیمت‌های جدید شرکت‌های خودروساز، قیمت بین ۵۰۰ تا ۵ میلیون تومان افزایش داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، به این ترتیب باید منتظر بود و دید آیا سازمان حمایت، قیمت انواع خودروها را پایش و در مورد آنها اعمال نظر خواهد کرد؟

چاپ مطلب
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تجمع اعتراضی معلمان در تهران
جمعه 28 فروردين 1394 ساعت | بازدید : 1876 | نویسنده : خبر گذاری انصار نیوز | ( نظرات )
تعدادی از معلمان در اعتراض به وضعیت معیشتی‌شان امروز در مقابل اداره‌کل آموزش و پرورش تهران تجمع کردند.
 
خبرگزاری فارس: تعدادی از معلم امروز در اعتراض به وضعیت معیشتی‌شان با در دست داشتن پلاکاردهایی در مقابل برخی از ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها تجمع کردند.

در تهران حدود 300 تا 400 معلم تجمع کننده در مقابل اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران پلاکاردهایی چون «آیا نمایندگان مجلس نیز رتبه‌بندی می‌شوند؟»، « آقای روحانی کلید آموزش و پرورش پیدا نشد؟»، «معیشت همراه با منزلت»، «بهبود سطح معیشت معلمان حق مسلم است»، «معلم بیدار است از تبعیض بیزار است»، «درد ما فقر نیست، فرق است»، نسبت به وضعیت معیشتی خود گلایه دارند.

به گزارش فارس، طرح رتبه‌بندی معلمان در اسفند ماه سال گذشته در هیأت دولت تصویب شده است و مقرر شده که از مهر امسال اجرا شود؛ بنا بر گفته وزیر آموزش و پرورش، «با اجرای این طرح، حقوق معلمان بین 160 تا 600 هزار تومان افزایش می‌یابد».

در چنین شرایطی تجمع معلمان همچنان برگزار می‌شود و این گروه فرهنگیان همچنان خواستار رسیدگی به وضعیت معیشت‌شان هستند و برخی نیز عنوان می‌کنند که افزایش حقوق بیش از این میزان و بدون اجرای رتبه‌بندی باید اجرا شود.
چاپ مطلب
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


حزب الله لبنان: وقت مزاح تمام شد
جمعه 28 فروردين 1394 ساعت | بازدید : 2052 | نویسنده : خبر گذاری انصار نیوز | ( نظرات )

بیروت – ایرنا – روزنامه لبنانی الاخباربا بیان اینکه « حزب الله لبنان رودربایستی را کنار گذاشته و تاکید کرده است که وقت شوخی و مزاح تمام شد»، نوشت که شرایط و اوضاع بعداز تجاوز آل سعود به یمن با قبل از آن متفاوت است و تابوهایی که مورد احترام بودند، شکسته شد.

 

به گزارش ایرنا، الاخبار در شماره روز پنجشنبه خود افزود:تا زمانی که سعودی ها تجاوز به یمن را متوقف نکرده باشند، مخالفت های شدید حزب الله با آن ادامه خواهد داشت و حال هزینه آن هرچه می خواهد باشد.

این روزنامه لبنانی با اشاره به بیانیه دیروز(چهارشنبه) حزب الله که در آن آمده است« رژیم سعودی، رژیمی متخلف، نادان، قاتل ، منبع صدور تروریست ها وتندروها و دارای اندیشه های نامتعارف است»، تاکید کرد: صدور این بیانیه شدید اللحن در آستانه سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله درمراسم اعلام همبستگی با ملت یمن که قرار است عصر جمعه در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شود، نشان می دهد شدت این سخنرانی از این بیانیه کمتر نخواهد بود.

الاخبار با بیان اینکه «حزب الله وارد نبردی سیاسی و رسانه ای شده است و هزینه آن هرچه می خواهد باشد»، خاطر نشان کرد: حزب الله در ادبیات سیاسی خود سابقه نداشته است که تا این اندازه علیه آل سعود شدید اللحن باشد.

چاپ مطلب
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


حمایت اوباما از ایران بخاطر پدر شیعه اش!
جمعه 28 فروردين 1394 ساعت | بازدید : 2495 | نویسنده : خبر گذاری انصار نیوز | ( نظرات )

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی آلگماینر نوشت: محی الدین لازقانی نویسنده سوری در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی حوار که از لندن پخش می شود گفت: «باراک حسین اوباما فرزند یک پدر کنیایی شیعه مذهب است. خاطرات کودکی فردی که کاخ سفید را اداره می کند، خاطرات شیعی هستند که بر موضع وی برای اتخاذ سیاست خارجی به طرفداری از ایران تاثیر گذار است و به این دلیل است که اوباما بسیار اشتیاق دارد، ایران به صورت یک پیروز ظاهر شود و کشورهای خلیج فارس سنی، نفوذ خود را در منطقه از دست بدهند.»
لاذقانی سعی کرد تاکید کند در حال مطرح کردن نظریه نیست و نیز فردی نژادپرست نیست. وی ادعا کرد اظهاراتش در خصوص شجره نامه شیعی پرزیدنت اوباما بر اساس واقعیات است.

این نویسنده سوری خاطر نشان کرد: «اوباما بیشتر کودکی خود را در مومباسای کنیا سپری کرد. من از این منطقه بازدید کردم و می توانم به شما بگویم که این منطقه عمدتا شیعه نشین است.»

ابوالمنتصر بلوشی فعال ایرانی مخالف دولت ایران مستقر در لندن نیز در گفتگو با شبکه تلویزیونی « فور الشباب تی وی » عربستان گفت: « باراک حسین اوباما فرزند یک پدر شیعه است و همین موضوع باعث شده است برخی افراد وی را لابی ایران در آمریکا بخوانند.»

بلوشی اظهار کرد: اوباما جهان را از دریچه مذهبی - سیاسی شیعی می بیند که بر اساس آن هر کجا بروید سنی ها در حال جنگ با شما هستند. راه حل وی، توسعه گرایی شیعی است که ادعا می شود وی در حال اجرای آن در مورد عراق ، سوریه ، یمن ، ایران و افغانستان است.

از زمانی که اوباما سناتور ایالت ایلی نوی بود و قصد خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد گمانه زنی هایی در مورد عقاید دینی وی مطرح بوده است.

بسیاری از شایعه ها بر اساس نام « حسین » وی، سوابق دینی پدرش و اینکه باراک حسین اوباما بزرگ شده اندونزی با اکثریت جمعیت مسلمان است قرار دارد. اوباما چند بار به طور رسمی این شایعات دروغ را تصحیح کرد و گفت واقعا یک مسیحی معتقد و عمل کننده به این دین است.

چاپ مطلب
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


معضلی به نام «هاشمی رفسنجانی»!
جمعه 28 فروردين 1394 ساعت | بازدید : 1655 | نویسنده : خبر گذاری انصار نیوز | ( نظرات )

معضلی به نام «هاشمی رفسنجانی»!«مشکل خاطرات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این است که آنچه نقل شده، با خط‌ و ربط‌های سیاسی امروز برخی افراد و جریانات نمی‌خواند. اگر آنچه آقای هاشمی نقل می‌کردند، با چارچوب‌های سیاسی و جناحی تندروها مطابقت پیدا می‌کرد، نه‌تنها ایشان با اتهام خلاف‌گویی مواجه نمی‌شد بلکه از این خاطرات، مستند‌ها می‌ساختند.»

 

صادق زیباکلام در سرمقاله امروز روزنامه شرق نوشت: به نظر می‌رسد توهین از جانب برخی چهره‌ها و جریانات سیاسی خاص نسبت به آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی حد و مرزی ندارد. به‌هرحال میان رئیس مجمع‌ تشخیص‌ مصلحت‌ نظام و بخشی از اصولگرایان، سال‌هاست شکاف جدی ایجاد شده و هر قدر هم جلوتر می‌رویم این شکاف گسترده‌تر و عمیق‌تر می‌شود.

 

حوادث و رویدادهای ناخوشایند انتخابات ریاست‌ جمهوری دهم این شکاف را عمیق‌تر و نکات آن را برجسته‌تر کرد. اما نفس این شکاف و نفس اختلاف‌نظر سیاسی که امری پذیرفته‌شده در نظام‌های مردم‌سالار است چرا باید محملی برای توهین شود؟

 

عملاً هر بار که ایشان خاطره‌ای و کلامی از گذشته نقل می‌کنند که به مذاق برخی تندروها خوش نمی‌آید، به‌دنبال آن توپخانه توهین، دشنام و افترا به سمت آقای هاشمی‌ رفسنجانی به کار می‌افتد. کمترین توهینی که به ایشان نسبت داده می‌شود آن است که مشارالیه را متهم به «دروغ‌گویی» می‌کنند.

چاپ مطلب
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


با یارانه نان خداحافظی کنید
جمعه 28 فروردين 1394 ساعت | بازدید : 2064 | نویسنده : خبر گذاری انصار نیوز | ( نظرات )
از وقتی نان‌ گران و سخن از حذف یارانه آن مطرح شد، نگرانی‌ها از تأمین قوت غالب مردم، به‌ویژه قشر آسیب‌پذیر، به میان آمد. درست زمانی که برخی از کارشناسان هشدار دادند در برخی از مناطق محروم و حتی در جنوب پایتخت ایران، نان قسطی به فروش می‌رسد، اقدام دولت در این زمینه مردم را به‌شدت شوکه کرد. پس از سخن‌ها پیرامون این مسئله، پای عمل نیز به میان آمد.
 

روزنامه شرق: از وقتی نان‌ گران و سخن از حذف یارانه آن مطرح شد، نگرانی‌ها از تأمین قوت غالب مردم، به‌ویژه قشر آسیب‌پذیر، به میان آمد. درست زمانی که برخی از کارشناسان هشدار دادند در برخی از مناطق محروم و حتی در جنوب پایتخت ایران، نان قسطی به فروش می‌رسد، اقدام دولت در این زمینه مردم را به‌شدت شوکه کرد. پس از سخن‌ها پیرامون این مسئله، پای عمل نیز به میان آمد.

 از آذرماه سال گذشته، پس از دو سال، قیمت نان در سراسر کشور ٢٠ تا ٣٠ ‌درصد، بنابه وضعیت هر استان افزایش یافت و در کنار آن ٢٠ درصد از نانوایی‌های کشور نیز آزادپز شدند. حال با گذشت حدود شش ماه از آن تاریخ، دوباره سخن از حذف یارانه نان به میان آمده است.

به‌این‌ترتیب، رئیس اتاق اصناف ایران از برنامه‌ریزی برای حذف یارانه نان تا سه ماه آینده خبر داد و گفت: ازآنجاکه نان قوت غالب مردم، به ویژه قشر آسیب‌پذیر، است، به‌دنبال راهکاری هستیم که با کمترین آسیب، یارانه نان را در آینده‌ای نزدیک حذف کنیم.

علی فاضلی افزود: باید به این سمت حرکت کنیم که نان به‌صورت غیریارانه‌ای در کل جامعه توزیع شود، چراکه یارانه به نانوایی‌ها، در این بخش جز ایجاد رانت غیرمعقول چیزی در پی ندارد. مضاف بر آنکه دولت بودجه‌ای را برای کاهش قیمت نان در نظر می‌گیرد، اما دراین‌بین برخی نانوایی‌ها با فروش آرد یارانه‌ای به قنادی‌ها و نانوایی‌های آزادپز، تمام این زحمات را هدر می‌دهند.

با اینکه این مقام مسئول تأکید دارد هدف افزایش کیفیت بوده است، مسئله‌ای که دراین‌بین مطرح می‌شود، تأمین همان نان با حداقل کیفیت، از سوی اقشار کم‌درآمد جامعه است. وی تصریح کرد: درعین‌حال هدف ما در کنار قیمت معقول، حفظ کیفیت نان است، نه آنکه هرچه یارانه بدهیم، دوباره از وزن چانه نان و کیفیت آن هم کاسته شود و با آزادپزشدن نانوایی‌ها، دیگر بهانه‌ای برای فشارهای افزایش هزینه نیروی انسانی و حامل‌های انرژی وجود نخواهد داشت. برای بررسی این موضوع نظر دو اقتصاددان را جویا شدیم:

چاپ مطلب
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خطر دستمال کاغذی برای خانم ها!
جمعه 28 فروردين 1394 ساعت | بازدید : 1767 | نویسنده : خبر گذاری انصار نیوز | ( نظرات )
خطر دستمال کاغذی برای خانم هاشما هم بارها از متخصصان شنیده اید که باید برای پیشگیری از ابتلا به عفونت های قارچی، خودتان را پس از رفتن به دستشویی، خوب خشک کنید تا محیط گرم و مرطوبی برای رشد قارچ ها در این ناحیه به وجود نیاید اما توصیه ها و هشدارهایی در این زمینه دارد.
 

مجله اینترنتی برترین ها





هفته نامه سلامت - ندا احمدلو: حتما شما هم بارها از متخصصان شنیده اید که باید برای پیشگیری از ابتلا به عفونت های قارچی در ناحیه تناسلی، خودتان را پس از رفتن به دستشویی، خوب خشک کنید تا محیط گرم و مرطوبی برای رشد قارچ ها در این ناحیه به وجود نیاید اما دکتر بهروز باریک بین متخصص پوست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از آن روی این سکه می گوید و توصیه ها و هشدارهایی در این زمینه دارد که خواندنش خالی از لطف نیست.

دلیل توصیه شما برای عدم استفاده از دستمال کاغذی به منظور خشک کردن ناحیه تناسلی چیست؟

- ناحیه تناسلی، جزو حساس ترین مناطق پوستی است که می تواند به سرعت و شدت با هر نوع محرک خارجی مانند دستمال کاغذی، تحریک شود. متاسفانه، بسیاری از خانم ها به صورت وسواس گونه ای عادت به خشک کردن ناحیه تناسلی خود بعد از رفتن به دستشویی دارند که این مسئله می تواند مشکلات پوستی مختلفی را در این قسمت حساس از بدن برایشان ایجاد کند.

چاپ مطلب
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ادامه واکنش ها به سخنان جنجالی هاشمی
جمعه 28 فروردين 1394 ساعت | بازدید : 1973 | نویسنده : خبر گذاری انصار نیوز | ( نظرات )
آیت‌الله علی اسلامی، در واکنش به صحبت‌های اخیر هاشمی‌رفسنجانی اظهار داشت: با توجه به آنچه که در زمان امام(ره) مردم و ملت از آن با خبر بودند و ما مسائل انقلاب را پیگیری می‌کردیم، نمی‌توانیم طرح موضوعات مطرح شده را تأیید کنیم.
 
خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله علی اسلامی، در واکنش به صحبت‌های اخیر هاشمی‌رفسنجانی اظهار داشت: با توجه به آنچه که در زمان امام(ره) مردم و ملت از آن با خبر بودند و ما مسائل انقلاب را پیگیری می‌کردیم، نمی‌توانیم طرح موضوعات مطرح شده را تأیید کنیم.

وی در واکنش به موضع‎گیری اخیر هاشمی درباره اینکه دلواپسان، امام(ره) را هم اذیت می‌کردند، تصریح کرد: در آن زمان کسانی بودند که در رابطه با مسائل جبهه، انقلاب و نظام نظر امام(ره) را قبول نمی‌کردند که به طور معمول این مسائل سبب می‌شد تا حضرت امام خمینی(ره) اذیت شوند اما اینکه همان زمان جمعی با عنوان "دلواپسان" و مجموعه این‌چنینی امام(ره) را آزرده می‌کردند، ما سراغ نداریم لذا صحبت‌های آقای هاشمی سندیت ندارد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری درباره موضع‌گیری هاشمی در فتنه 88، گفت: انصافا ایشان بهترین از این‌ها می‌توانست موضع‌گیری و فتنه‌گران را محکوم کند.
چاپ مطلب
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


هزاران معلم در سراسر ایران تجمع سکوت برگزار کردند/ گزارش تصویری
جمعه 28 فروردين 1394 ساعت | بازدید : 1944 | نویسنده : خبر گذاری انصار نیوز | ( نظرات )

 

هزاران معلم در سراسر ایران صبح امروز (پنج‌شنبه ۲۷ فروردین) در سکوت مقابل ادارات آموزش و پرورش تجمع کردند. در تعدادی از استان‌ها معلمان علاوه بر ادارات آموزش و پرورش، همزمان در مقابل ساختمان های فرمانداری و استانداری نیز تجمع کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معلمان معترض امروز در شهرهای تهران، کرج، اراک، ساوه، خمین، دهدشت، شهرکرد، سنندج، قروه، مریوان، خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، نورآباد، دلفان، کرمانشاه، یزد، بجنورد، سبزوار، جاجرم، زنجان، ابهر، قزوین، مشهد، بندرعباس، بندر امام، بوشهر، قزوین، همدان، شاهرود، ایلام، رشت، شهرضا، زاهدان، زرین دشت، داراب، ایوان و... تجمع کردند.

تجمعات صنفی معلمان در بیشتر شهر‌ها مقابل ادارات آموزش و پرورش برگزار شده است.

در پایتخت علاوه بر تجمع بیش از هزار نفری معلمان مقابل اداره آموزش و پرورش، گروهی ۳۰۰ نفره از معلمان مقابل مجلس تجمع کردند.

معترضان خواستار افزایش دستمزد‌ها، بهبود وضعیت معیشتی و رفع تبعیض حقوقی بین خود و سایر کارمندان دولت هستند.

در این تجمعات پلاکاردهایی در حمایت از معلمان زندانی و در اعتراض به طرح رتبه بندی به چشم می‌خورد. شماری از فعالان صنفی معلمان معتقدند طرح رتبه بندی تبعیض‌ها در جامعه معلمی را عمیق‌تر می‌کند.

گزارش شده که ماموران نیروی انتظامی در رشت با معلمانی که مقابل اداره آموزش و پرورش استان گیلان تجمع کرده بودند با خشونت برخورد کرده است اما تا لحظه تنظیم این خبر اخبار از برگزاری تجمع معلمان در سایر شهرها در ارامش حکایت دارند.

گفتنی است معلمان معترض علاوه بر تجمع سراسری امروز، یکبار دیگر در تاریخ ۱۰ اسفند به دعوت کانون صنفی معلمان ایران در بیشتر شهرهای ایران به صورت همزمان تجمع کرده بودند. گفته میشود این تشکل صنفی در شکل گیری تجمعات امروز معلمان نقشی نداشته است.

چاپ مطلب
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دلایل هشدار رهبر انقلاب به آل‌ سعود
پنج شنبه 27 فروردين 1394 ساعت | بازدید : 2011 | نویسنده : خبر گذاری انصار نیوز | ( نظرات )
رهبر انقلاب هرگز با این لحن در مورد آل‌سعود اظهار نظر نکرده بودند؛ عربستان تلاش داشت تا به بهانه‌ی ناامنی‌های یمن، دست رژیم‌های مزاحم مانند رژیم صهیونیستی را برای تسلط بر باب‌المندب باز بگذارد.

 

 

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله خامنه‌ای: حسن هانی‌زاده تحلیلی بر بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره هشدار به آل‌سعود با عنوان «راز یک هشدار تاریخی» ارائه کرده است که متن آن در ادامه می‌آید:

هشدار شدیداللحن رهبر معظم انقلاب اسلامی به حکام عربستان در خصوص ادامه کشتار مردم بی‌دفاع یمن بلافاصله مورد توجه رسانه‌های منطقه‌ای وبین‌المللی قرار گرفت. این هشدار در واقع از شکل‌گیری یک بحران جدید منطقه‌ای وبین‌المللی جلوگیری کرد و موجب تغییر معادلات موجود در منطقه و فروپاشی ائتلاف عربی – اسلامی علیه ملت یمن شد. مصوبه‌ی اخیر پارلمان پاکستان مبنی بر منع نیروهای مسلح از اعزام نیروی نظامی برای کمک به عربستان در راستای سرکوب ملت یمن بلافاصله پس از هشدار رهبری صورت گرفت. از همین رو، رمزگشائی از راز هشدار رهبر انقلاب اسلامی، اندکی پس از انتشار آن سخنان، مورد توجه کارشناسان نظامی و سیاسی خارجی قرار گرفت.

 

مهم.ادامه مطلب

چاپ مطلب
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آیت الله هاشمی جواب هجمه های اخیر را داد
پنج شنبه 27 فروردين 1394 ساعت | بازدید : 2487 | نویسنده : خبر گذاری انصار نیوز | ( نظرات )
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به نگرانی یکی از سرداران در خصوص موج جدید هجمه رسانه‌ای علیه ایشان، گفت: نگران این هجمه نیستم و همه‌ی این حرف‌ها را سابق نیز گفته بودم، اما جریان‌های افراطی در این شرایط احساس نگرانی بیشتری می‌کنند.
 

پایگاه خبری انتخاب: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر دیروز در دیدار جمعی از سرداران و فرماندهان سابق کمیته‌های انقلاب اسلامی و نیروهای انتظامی، شکست‌های متوالی ارتش تا بن دندان مسلح صهیونیست‌ها از حزب‌الله لبنان را درس تجربی حاکمان عربستان سعودی درخصوص حمله‌ی به یمن دانست و گفت: اگر عربستان بخواهد به اشتباهاتش ادامه دهد، مثل دست و پا زدن‌های یک انسان در حال غرق شدن در یک باتلاق است که هر چه تلاش می‌کند، گرفتارتر می‌شود.

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأسف بار خواندن اوضاع کشورهای اسلامی در عراق، پاکستان، افغانستان، سوریه، یمن، عربستان، بحرین، مصر و لیبی، گفت: در حالی که منطقه درگیر اختلافات داخلی و کشت وکشتارهای انتحاری است، اخیراً وجود گروه‌های تروریستی و حمله کشورها به همدیگر نیز به مجموعه نگرانی‌های دلسوزان دنیای اسلام اضافه شده است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یمنی‌ها را مردمی صبور، زحمت‌کش، باهوش و متصلّب به اعتقادات مذهبی و دارای حسّ وطن دوستی بسیار بالایی دانست و گفت: هر متجاوز به سرزمین یمن وقتی عواقب اشغالگری خود را ببیند، پشیمان می‌شود.

چاپ مطلب
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پیام صریح روحانی به اوباما درباره توافق بزرگ
پنج شنبه 27 فروردين 1394 ساعت | بازدید : 1747 | نویسنده : خبر گذاری انصار نیوز | ( نظرات )
رئیس جمهور گفت: دنیا و گروه 1+5 ، مجلس نمایندگان آمریکا، سنا، رئیس جمهور و دولت آمریکا و همه بدانند در این توافق اگر پایان تحریم نباشد، توافقی نخواهد بود. حجت‌الاسلام‌ والمسلمین روحانی در ادامه، اظهار کرد: باید پایان این مذاکرات و زمان امضای توافق، اعلام پایان و لغو تحریم‌های ظالمانه نسبت به ملت بزرگ ایران باشد.
 

خبرگزاری ایسنا: رییس‌جمهور گفت: در مذاکرات حدود شانزده ماهه دنیا به این واقعیت اعتراف کرد که توسعه ایران و مسیر حرکت این ملت به سمت قله‌های توسعه، علم، دانش و صنعت دائمی و همیشگی خواهد بود.

 حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی در جمع مردم گیلان ضمن اینکه این استان را بزرگ و سرسبز و قهرمان و مردم آن را مهمان‌نواز و بنده‌پرور خواند، از ابراز احساسات مردم این استان در استقبال از رییس‌جمهور و همراهان او تقدیر کرد و تصریح کرد: چه کسی قادر است از این همه احساسات و لطف و محبت مردم در سراسر خیابان‌ها از فرودگاه تا استادیوم همچنین اجتماع عظیم شما در این مکان (ورزشگاه شهید عضدی گیلان) تشکر و قدردانی کند، جز آنکه من بگویم خادمان شما کوچک و شما مردمی بس بزرگ هستید.

وی در ادامه با مورد توجه قرار دادن شعارهای مردم گیلان در مراسم استقبال از رییس‌جمهور، ضمن اینکه این شعارها را محبت‌آمیز دانست، در ادامه گفت: امسال سال فاطمی و سال رحمت است. از بارانش گرفته تا نام فاطمه زهرایش (س) و از اولین قدم بزرگ ملت ایران در برابر جهان این موضوع مشخص است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه امسال سال همدلی و وحدت، اتحاد و اعتماد بین دولت و ملت است، گفت: امسال سالی است که دولت با همه توان برای این ملت بزرگ تلاش و کوشش خواهد کرد تا خداوند و دل مردم از این نظام و دولت راضی باشد.

روحانی اضافه کرد: امسال باید از منافع فردی بگذریم چون امسال سال همدلی است. همچنین باید از منافع حزبی و جناحی بگذریم و همه و همه به منافع ملی و عزت ملی بیندیشیم.

وی بار دیگر گیلان را سرزمین قهرمانان، سردار جنگل، علما و مراجع، بزرگان، سرداران، فداکاران و ریاضی‌دانان دانست و گفت: مردم عزیز گیلان و همه ملت ایران امروز همه دنیا، قدرت‌های بزرگ حتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که نظام مستحکم ایران قابل سرنگونی نیست.

چاپ مطلب
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بازیگر نقش رهبری در «معمای شاه»/عکس
پنج شنبه 27 فروردين 1394 ساعت | بازدید : 2452 | نویسنده : خبر گذاری انصار نیوز | ( نظرات )

به گزارش سرویس دیگر رسانه های خبرگزاری شبستان، به نقل از تسنیم، در سریالی که بنا دارد زوایای کمتر دیده شده دوران پهلوی و زمینه‌های وقوع انقلاب اسلامی را نشان دهد ضرورت تصویر افراد برجسته آن روزگار اجتناب ناپذیر است.

 

مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» به‌تهیه‌کنندگی علی لدنی و کارگردانی محمدرضا ورزی در 45 قسمت 50دقیقه‌ای در حال تولید است. «معمای شاه»، داستان زندگی محمدرضا پهلوی را در سه مرحله روایت ‌می‌کند. و حالا در بیان تاریخی دوران پهلوی، بخش روحانیت فیلم در شهرک غزالی در حال فیلم‌برداری است.

اما ماجرای کنجکاوی‌برانگیز این سریال بازیگر نقش مقام معظم رهبری است. این برای اولین بار است که در یک سریال نمایشی، نقش آیت‌الله خامنه‌ای بازی می‌شود.

 بازیگر این نقش خاص، علیرضا مهران، بازیگر جوان تئاتر و تلویزیون است که چند ماهی است جلوی دوربین رفته است.

بازیگران نقشهای شهید نواب صفوی، شهید مطهری، آیت الله طالقانی، حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی و روحانیون تأثیرگذار در انقلاب اسلامی هم اکنون در حال ایفای نقش هستند.

علیرضا مهران از هنرمندان پرکار و فعال تئاتر است که طی چند سال اخیر در عرصه تئاتر دینی فعالیت‌های چشم‌گیری داشته است، او در سال 92 هم برای نمایش «غروب روزهای اول پاییز» در جشنواره تئاتر مقاومت و هم برای نمایش «سیاه غزال» در جشنواره تئاتر آیینی سنتی برگزیده شد.

حضور فعال او در عرصه تئاتر دینی باعث شده که مهران جوایزی را نیز در جشنواره‌های سوره ماه حوزه هنری، جشنواره ملی مقاومت خرمشهر، جشنواره بین‌المللی تئاتر رضوی و... کسب کند.

به گزارش تسنیم، آخرین نمایش او، نمایش «سکوت سرخ» بود که براساس کتاب مقام معظم رهبری در مورد صلح امام حسن(ع) آماده شده بود. در کارنامه هنری او همکاری با کارگردانان تئاتر و سینما از جمله حمید سمندریان، سیروس مقدم، سامان سالور، محمود عزیزی، سیما تیرانداز، خیرالله تقیانی‌پور و... دیده می‌شود.
چاپ مطلب
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرح‌ کنگره درخصوص توافق‌ با ایران تصویب‌ شد
پنج شنبه 27 فروردين 1394 ساعت | بازدید : 1697 | نویسنده : خبر گذاری انصار نیوز | ( نظرات )

کمیته روابط خارجی سنا عصر دیروز 25 فروردین به اتفاق آراء به طرحی رای داد که در صورت تصویب نهایی در کنگره و امضای رییس جمهوری آمریکا، به کنگره این اختیار را می‌دهد تا درباره توافق نهایی با ایران اعمال نظر کند.

در همین حال، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که رییس جمهوری آمریکا احتمالا نسخه تجدیدنظر شده طرح سناتورهای جمهوریخواه و دمکرات را امضاء می‌کند.جاش ارنست به خبرنگاران گفت که  اوباما احتمالا تفاهم بر سر این طرح را خواهد پذیرفت.

این اظهارات در حالی است که او پیشتر گفته بود  باراک اوباما، مصوبه کنگره برای اعمال نظر درباره توافق احتمالی با ایران را وتو خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت: «آنچه که برای دمکرات‌ها و جمهوریخواهان در کمیته روابط خارجی سنا روشن کرده‌ایم، این است که رییس جمهوری مایل خواهد بود تا طرح پیشنهادی توسط این کمیته را امضاء کند».

بر اساس طرح کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، زمان بررسی توافق نهایی توسط کنگره از ۶۰ روز به ۳۰ روز کاهش خواهد یافت.

چاپ مطلب
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اسامی متقاضیان خرید استقلال و پرسپولیس
پنج شنبه 27 فروردين 1394 ساعت | بازدید : 1711 | نویسنده : خبر گذاری انصار نیوز | ( نظرات )
اسامی متقاضیان خرید استقلال و پرسپولیس
رئیس کارگروه نظارت مجلس بر واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: مدیرعامل سابق پرسپولیس و صاحب‌امتیاز باشگاه استیل‌آذین برای خرید باشگاه پرسپولیس اعلام آمادگی کردند و شرکت‌های خودروسازی نیز برای خرید استقلال تمایل نشان دادند.

طرفداری- حسن زمانی رئیس کارگروه نظارت مجلس بر واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس،  گفت: "آقایان هدایتی (صاحب‌امتیاز باشگاه استیل‌آذین) و سیاسی (مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس) برای خرید این باشگاه اعلام آمادگی کردند و شرکت‌های خودروسازی نیز نسبت به خرید باشگاه استقلال برنامه‌هایی دارند."

وی افزود: "طبق برنامه بناست تا در 9 اردیبهشت‌ماه سومین مزایده باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برگزار شود که در این مرحله شرایط جدیدی به نفع خریداران اعمال خواهد شد."

رئیس کارگروه نظارت مجلس بر واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس،‌ اظهار داشت: "طبق تغییر اعمال شده خریداران تنها 20 درصد از پیش‌پرداخت هزینه باشگاه را پرداخت می‌کنند و مابقی در اقساط 5 ساله پرداخت خواهد شد که این میزان پیش از این به صورت 40 درصد پیش‌پرداخت و بازپرداخت دو ساله مابقی هزینه‌ها بود. "

زمانی همچنین خاطرنشان کرد:" خریداران هیچ گونه تعهدی نسبت به بدهی‌های دو باشگاه ندارد و پرداخت بدهی‌ها بر عهده دولت خواهد بود و خریداران تنها برند، ساختمان و ورزشگاه باشگاه را خریداری می‌کنند."

به گزارش خبرگزاری فارس، باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس با قیمت پایه 290 میلیارد تومان برای هر باشگاه به مزایده گذاشته شده که پس از دو بار برگزاری مزایده در بهمن و اسفندماه سال گذشته خریداری برای آنها پیدا نشده است.

چاپ مطلب
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مردی که پس از رابطه پنهانی با همکارش او را کشته بود،تقاضای بخشش کرد
پنج شنبه 27 فروردين 1394 ساعت | بازدید : 1752 | نویسنده : خبر گذاری انصار نیوز | ( نظرات )

شامگاه اوایل اسفندماه سال 92 مأموران پلیس 110 در جریان مرگ مرموز زن جوانی در خانه‌اش قرار گرفتند.
ماجرای این جنایت خیلی زود از سوی بازپرس جنایی و کارآگاهان اداره 10 پلیس تهران تحت تجسس گرفته شد و با توجه به حضور زوج جوانی در صحنه قتل آنها تحت بازجویی گرفته شدند.
زن جوان در بازجویی‌ها به مأموران گفت: الهام از دوستان من و مربی یک آموزشگاه رانندگی بود که با شوهرش اختلاف شدیدی داشت. ساعاتی پیش همسرش با من تماس گرفت و گفت که برای انجام کاری به شهرستان رفته است و هر چه با الهام تماس می‌گیرد جواب نمی‌دهد، او نگران بود و از من خواست که به خانه‌شان بروم.
من نیز با شوهرم به خانه فریبا رفتیم. هنگام ورود به خانه ناگهان دیدیم که در ورودی باز است، وقتی وارد شدیم دیدیم فریبا وسط پذیرایی افتاده و نفس نمی‌کشد آنجا بود که با پلیس 110 تماس گرفتم.
کارآگاهان  که در این بازجویی‌ها به ردپای پسری به نام «مهدی» که همکار الهام بود برخوردند و  وی را به دام انداختند.
مهدی در بازجویی‌ها گفت: سال‌ها بود که با فریبا در آموزشگاه همکار بودیم، او هر از گاهی با من درددل می‌کرد و می‌گفت که با شوهرش اختلاف دارد و می‌خواهد از او جدا شود. وی به من علاقه‌مند شد و پیشنهاد داد که همسرم را طلاق بدهم و با او ازدواج کنم اما من نپذیرفتم چرا که همسرم را دوست داشتم. وقتی فریبا با مخالفت من روبه‌رو شد تهدید کرد عکس‌هایی را که با هم گرفته بودیم به همسرم نشان خواهد داد. ترسیدم و نمی‌دانستم چه کار کنم تا اینکه همسرش به مسافرت رفت و مرا به خانه‌شان دعوت کرد. وقتی آنجا رفتم از او خواستم که عکس‌ها را پاره کند و از زندگی من بیرون برود اما بی‌فایده بود. همان لحظه عصبی شدم، ظرفی را برداشتم و ضربه‌ای به سرش کوبیدم، بی‌هوش شد سپس با روسری او را خفه کردم و از محل متواری شدم. صبح دیروز این مرد در شعبه 84 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی عبداللهی و چهار مستشار تحت محاکمه قرار گرفت.
مهدی وقتی پشت تریبون قرار گرفت در آخرین دفاع گفت: قتل را قبول دارم، اشتباه کردم و خواستار عفو و بخشش هستم.

چاپ مطلب
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دلیل عدم بازگشت خادم از لس‌آنجلس
پنج شنبه 27 فروردين 1394 ساعت | بازدید : 1697 | نویسنده : خبر گذاری انصار نیوز | ( نظرات )
دلیل عدم بازگشت رسول خادم از آمریکا مشخص شد.
 
خبرگزاری تسنیم: تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در حالی صبح امروز با استقبال مسئولان ورزش کشور به ایران بازگشت که عدم حضور رسول خادم و بازگشت وی جای سؤال داشت.

در همین خصوص علی بیات سرپرست تیم ملی کشتی آزاد کشورمان اظهار داشت: خادم قرار است در جلسه‌ای به‌منظور انجام هماهنگی برای پروتکل همکاری با فرانسیسکو لی لوپز رئیس شورای کشتی قاره آمریکا و جیمز رونک رئیس فدراسیون کشتی آمریکا حضور یابد.

وی افزود: خادم حتی تا فرودگاه نیز به همراه تیم آمد اما آنجا دنبال وی آمدند و مقرر شده تا وی طی چند روز آینده به ایران بازگردد.
چاپ مطلب
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 263
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 43
:: بازدید ماه : 425
:: بازدید سال : 2041
:: بازدید کلی : 88597